>

Sunday, January 11, 2015

cunning love 29




Aku terasa tangan hangat membelai pipiku.aku membuka mataku. didepan ku, dia memandangku dengan penuh misteri.

“hello, sayang.” Dia masih membelai pipiku. Aku menepis kasar dan berundur kebelakang. Aku melihat pakaianku berubah. Aku pegang kepala, tudung dah tiada.

‘siapa yang tukarkan baju aku’ desis aku. Aku menarik selimut menutup kepalaku. Dia tersenyum membawa seribu maksud. Aku menjeling dia tajam.

“ kenapa ni sayang?” dia tanya lagi.

“ kenapa aku ada dekat sini?” aku mula marah. Dia berjalan kearah ku. Aku mengengsot kebelakang.

“kk..kau jangan dekat!” aku memarahinya. Henry meneruskan langkahnya dan duduk dihujung katil.

“sayang dah lupa ke?” dia bermain kata

“ a...apa kau dah buat” mata mula berair. Bertahan Aliyah. Ini mesti mainan dia.

“ erm. Kita buat macam-macamlah.” Tersenyum. Dia suka melihat Aliyah cuak dan takut.

“ apa kau nak henry?”

Dia tersenyum dan duduk diatas katil. Dia memandang aku seperti menunggu masa untuk diterkam aja. Aku mengeratkan pegangan selimutku.

“ tak tahu lagi ke sayang?” dia masih bermain kata. Aku mula bengang dengan henry.

“ kau jangan nak main-main lah. Aku nak balik!” aku terus turun dari katil dan berlari kepintu. tombol pintu dipusing tetapi dikunci. Tiba-tiba badanku dipeluk dari belakang. Aku meronta.

“ lepaskan akulah.” Aku diangkat dan diletakkan diatas katil semula.

Aku cuba melepaskan diri tetapi dia memeluk aku dengan kejap.

“ nope until you agree to be my eternal wife.” Bisik dia ditelingaku.

Aku terkejut. Aku menolak dia kuat. Dia melepaskan aku dan aku berundur kebelakang.

“ no! I said no. Don’t you hear me before. I don’t agree with this marriage and don’t want to be your wife or lover or what so ever!”

“ are you sure about that. Is that your final decision.?”

“ yes that was my final decision. I don’t want to be with you ever!”

Dia senyum dengan penuh muslihat. Aku mula pelik. Kenapa dia senyum pula. Gila ke?

“ well this might change your mind.” Dia melempar beberapa gambar diatas katil. Aku ragu ragu mengambil gambar itu. Tergamam aku. Aku menekup mulut menahan rasa. Gambar aku dan henry berpelukan dan yang penting gambar mereka diatas katil. Cukup boleh buat skandal.mampus aku kalau parents aku tahu. Dia masih memandang semua pergerakan aku dan tersenyum. Aku mengoyak gambar ditangan ku.

“ kau nak buat apa dengan benda ni semua?” aku menahan airmata dari jatuh. Diri aku penuh dengan kemarahan. Kalau syaitan hasut mesti menang ini.

Dia menyilangkan kakinya. Like a boss.

“ well, disebabkan kau tak setuju. Aku ingat nak hantar dekat parents kau. Aku terkejut dengan apa dia cakap.

“ kau nak bunuh diri kaulah ini” aku bersandar pada sisi katil untuk mengelakkan aku jatuh. Badan aku terasa lemah.

“ well, aku cakap kau goda aku. A very seductive and little bit of feisty.”

Terbeliak mata aku. Tiba-tiba aku berjalan kearah dia. Dia memandang atas kearahku. Aku geram lalu menampar mukanya. Tetapi tanganku dihalang dan aku ditarik dalam pelukan dia. Aku meronta, memberontak macam-macam aku buat tapi tak berjaya.

“ lepaskan akulah. Kau kenapa nak seksa aku?” air mataku mengalir jua akhirnya.

“ its simple sayang. I want you to be with me as my partner, my wife and mother of my child” dia membersihkan air mata di muka ku.

Aku menolak dadanya lagi. Dia mengeratkan lagi pelukan.

“ aku kata taknaklah. Kenapa kau nak paksa aku?” aku memandangnya dengan penuh kebencian. Aku meronta dan cuba cari jalan melepaskan diri tetapi tidak berjaya. Dia seperti sudah menghafal setiap pergerakanku.


“ well, i just want you and no one else. no reason needed here.” Dia menjawab perlahan. Dia mengusap ubunku lalu menciumku. Aku berhenti meronta, badan aku mula berasa penat. Emosi aku sudah tidak stabil.

“ aku bukan sesiapa pun. Takkan atuk suruh kau kahwin dengan aku, kau kena paksa setuju.” Aku cuba membuat helah dan semakin rimas dengan pelukan dia.

Dia memandang aku tersenyum dan pelukan dibetulkan. ‘ Ya memang betul tok abah suruh aku kahwin dengan dia. Kalau aku tak setuju pun tak apa. Tapi kalau dah mula tertarik nak buat macam mana kan’ Bisik hatinya.

“ just agree with the wedding sayang” dia cuba memujukku.

“ no!” aku menjerit. Kemarahan aku dah sampai kemuncak. Aku cuba melepaskan diri sekali lagi. Muka dia mula merah mungkin menahan marah barangkali. Tubuh aku didukung dan sekali lagi dicampak diatas katil. Berapa kalilah kena campak ini. Tangan aku direntap dengan sebelah tangan dan dibawa keatas, kakinya menahan kakiku dari bergerak. Aku tidak boleh bergerak. Pergerakanku dikunci. Dia merapatkan mukanya ketelinga ku.

“ kalau kau tak setuju aku akan buat kau setuju.” Bisik dia berbaur ugutan

Dia mula mencium dan bermain di leherku. Aku mula takut. Badanku mula menggigil.

“ no. Henry please. not like this.” Aku merayu. Mata airku tidak berhenti mengalir. Aku mula takut. Aku mula membayangkan bukan-bukan.

“ then what. You tell me.” Dia berhenti menciumku. Tangan dia bermain dengan bibirku. Aku mula sesak.

“ tell me, Fiya.” Suara dia berubah seakan-akan menggoda. Dia merapatkan muka kerarahku. Aku cuba memandang tempat lain. Dia memaut daguku memandang kematanya. Matanya warna coklat kemerahan memukau siapa yang melihatnya.

Aku menarik nafas. Ya allah tolonglah aku

“ tell me fiya.” Pujuknya lagi. Aku memejam mataku. Jika ini suratan jodohku aku pasrah.

“ fine. Aku setuju.” Aku berkata perlahan. Dia tersenyum lebar. Tangannya mula bermain dibibirku kembali.

“ setuju apa sayang.” Dia bertanya kembali. Mengenakan aku. Aku mengetap gigiku, geram!

“ aku setuju jadi wife. Puas sekarang?” aku menjerit geram.

Dia tersenyum kemenangan. Dia melepaskan tanganku dan bangun dari katil. Dia berjalan kearah kerusi dan duduk sambil menyilangkan kakinya. Tangan sebelah menongkat mukanya memandang aku nakal. Aku menarik selimut menyelimuti badanku.

“ don’t forget what you said.” Dia berkata perlahan. Dia mengambil dan menghulurkan air kearahku. Aku ragu-ragu ingin mengambilnya.




“ ambik ini, minum dan pergi tidur.” Paksa dia. Aku mengambil dan minum. Tangan aku masih menggeletar dnegan apa yangberlaku.

“ pergi tidur.” Arah dia. Aku menggeleng kepala, tak mahu. Takut dia ambil kesempatan. Aku bersandar di kepala katil. Dia masih duduk dikerusi memandang aku dengan penuh maksud tersirat. Tiba-tiba kepala aku berasa berat. Aku memegang kepalaku dan mataku tiba-tiba layu. Aku memandang dia dan dia masih lagi tersenyum.

“ apa kau letak dalam minuman tadi?”aku mula marah kembali. Badan aku cuba gagah bangun tapi tidak berjaya. Aku berasa lemah dna semakin lemah.

“ aku letak ubat tidur. Kalau tak kau takkan tidur.” Dia selamba berkata.

“ kau memang tak guna,henry. Kau memang..” aku rebah diatas katil.

Dia berjalan kearahku dan membaringkan serta menyelimuti aku. Dia mengusap lembut rambutku.

“ you are mine and whether you like it or not, you have to be mine and solely mine.” Ucap dia ditelingaku dan dahiku dikucup. Telefon dia berdering dan dia meninggalkan aku tidur dibilik itu. Dan dia menguncinya sebelum pergi.

“ hello.” Dia menjawab panggilan.

No comments:

Post a Comment