>

Thursday, October 2, 2014

cunning love 27



“ buat apa dekat sini.” Aliyah terus bertanya kearah Henry yang masih murah hati mendermakan senyumannya.

“ datang untuk makanlah. Takkan untuk clubbing kot.” Balas Henry bersahaja. Henry menarik kerusi dan duduk dihadapannya.

“ situ bukan tempat awak. Saya makan dengan kak Qilah bukan awak.”Henry tersengih lagi.

“ well, aku ganti Aqilah date dengan kau.” Dengan selamba Henry menghirup minuman yang sepatutnya milik Aqilah.

“ sesuka hati awak je kan. Awak ingat awak siapa nak ganti tempat orang?” tempelak Aliyah.

“well, im her boss. So yeah.” Henry membalas sinis sambil mengangkat bahunya.

“ saya tak mahu date dengan awak.” Aliyah berura- ura hendak bangun.

“ awak tahu ke jalan balik?” henry tersenyum sinis. Aliyah mendengus geram. tenang Aliyah jangan biarkan dia kenakan kau.

“ tahu. Awak tak payah nak offer apa-apa.” Alah redah sajalah. Kalau dah kritikal sangat call aje Fian suruh ambil. Aliyah terus bergerak, ketika dia melintas sebelah Henry. Tangannya dipegang, Aliyah menjeling tajam kearah Henry.

“ makan Fiya. Nanti aku hantar balik.” Nada Henry berbaur arahan. Terangkat kening Aliyah.

“ nope. Tak mahu. Saya nak balik.”

“ Fiya.” Meleret Henry memanggil Aliyah. Aliyah bo layan saja.

“ kalau macam itu. Jom bincang.”

“ nak bincang pasal apa?” Aliyah memeluk tubuhnya.

“ pasal kita yang bakal berkahwin.” Aliyah mendengus kasar.

“ tak akan terjadi.” Henry mengecilkan matanya kearah Aliyah. Bakal berlaku peperangan lagi nampaknya.

“ well, it will be.”

“ it won’t!”

“ sit Aliyah Saffiyah. Don’t make me deposit you to your sit.” Aliyah memutarkan bebola matanya. Dia kembali ke tempat duduknya. Henry menyembunyikan senyumannya.

“ well, listen here Mr Azlysham Henry Iskandar! I will and never listen to your order and the wedding is off!” Aliyah mengambil beg dia dan berjalan lepas Henry. Tubuh Aliyah diangkat dan dibawa ke paha Henry. Henry memeluk kemas pinggang Aliyah.Aliyah meronta melepaskan diri.

“ ok. Now listen carefully Fiya. I will get what i want. And now I want is you.” Henry memandang tajam kearah Aliyah. Rahangnya bergerak-gerak menahan kemarahannya.

“ saya bukan patung cendana. Nak ikut aja kemahuan awak.” Bantah Aliyah, matanya dikecil sekecil boleh memandang orang dihadapannya. Dia kegeliman didalam pelukan Henry.

“ well, you bukan patung cendana tapi tunang i and my wife-to-be.” Henry meletakkan hidungnya di bahu Aliyah dan menghirup wangian Aliyah.

“ saya nak cakap bahasa apa yang awak boleh faham? Saya tak nak kahwin dengan awak. Not marry to you. Wa tak mau kawin sama lu.” Geram Aliyah. Tak faham-faham lagi ke? Henry gelak halus. Bahunya terhennjut menahan gelak.

“ kenapa pula? Aku handsome, ada duit,kareer dan kau boleh hidup senang dengan aku.” Tanya Henry pelik.

“ sebab saya tak suka awak.”

“ itu aja?” Henry mengangkat keningnya. Aliyah hanya mengangguk kepalanya sahaja.

“ tu boleh settle.”

“ saya still tak nak.” Protes Aliyah.

“ habis tu apa lagi?”

“ saya baru habis spm. Baru nak sambung belajar, lepas tu nak kerja pula. Nak jalan-jalan satu dunia baru fikir pasal kahwin.” Berkerut dahi Henry memikirkan kata Aliyah.

“ kau boleh je buat lepas kita kahwin tapi kau kena masukkan aku dalam angan-angan kau tu.”

“ sebab itu taknak kahwin!” Henry keterbelakang sedikit.

“ kau fikir aku akan kongkong kau ke?” Aliyah mendiamkan dirinya. Dia mengalihkan pandangan ke makanan dihadapannya.

“ Fiya, look at me and answer.” Aliyah masih seperti tadi.

“ Fiya, listen. If you married to me. I’m not going to control you. I want you as the way you are. Not become passive wife.”pujuk Henry.

“ sorry, henry.”

“ you wont change your mind, aren’t you?” Aliyah hanya mengangguk.

“it’s really hard to married me,huh?” bisik Henry. Aliyah menolak Henry kebelakang. Dia berdiri memandang tajam kearah Henry.

“ i’m freaking young to be married! I want to be single as long as i want. Not because my father said i have to marry you! Even you force me, i will not doing it! Saya akan bagitahu ayah saya untuk cancel benda ini semua. Jangan risau saya takkan jual nama awak. I’ll take responsibility for the act.” Aliyah berjalan keluar meninggalkan Henry yang termangu ditempat ditempatnya. Dia tidak berpaling melihat Henry. Dia tahu hatinya tidak berapa kuat nak tinggalkan dia disitu.

Aliyah berjalan keluar dari hotel. Handphonenya dicapai, nama Fian discroll dan tekan. Dia tak mahu menelefon Kak Qilah,mesti dia tengah date dengan hubby dia.

“ hello. Fian boleh tolong ambil aku tak.”

“ kau dekat mana?” Aliyah memberi alamat dan memberitahu segalanya kepada Fian. Selepas mematikan telefon, dia berjalan sekeliling hotel menunggu Fian.



Henry menggosok dagunya memikirkan sesuatu.

“ even you force me im not going to married you.” Dia mengulangi ayat yang dilontarkan Aliyah tadi.

“ hmm, that’s nice idea Fiya. Thanks.” Dia tersenyum dan menyambung makannya. Dia memandang dihadapannya, tempat yang sepatutunya tempat Aliyah duduk. Makanan Aliyah tidak diusik Aliyah tadi.

Dia memanggil pelayan suruh membungkus makanan yang tidak disentuh Aliyah.

‘ sayang nak buang. Tak boleh membazir, boleh makan dekat rumah Andrew nanti.’ Cadang dia.

Dia menghabiskan makanan dia dan membayar makanannya.







No comments:

Post a Comment